Uudised

Stažeerimislugu: töötajad Rina ja Eve Hispaanias 22. aprill agnescatren.pahna

Stažeerisime 16.-25.märts Hispaanias, Albacete linnas, mis asub Lõuna-Hispaanias Castilla-La Mancha maakonnas. Alustasime teekonda reedel 16.märtsi öösel koos kahe ITSp-22 õpilasega, kes suundusid praktikale kohalikku ülikooli. Teekond oli pikk ja kestis 26 tundi.

Albacetes võttis meid vastu Erasmus+ programmi eestvedaja Antonio, kellest sai nädalaks meie saatja. Juba esimesel päeval viis Antonio meid kõiki väljasõidule Ayna nimelisse kohta. See on küla, mis on populaarne puhkusekoht kohalike seas. Küla asub kahe mäeaheliku vahel. Vaated olid vapustavad.

Esmaspäeval tutvustati meile Castilla-La Mancha ülikooli arvuti uuringute instituuti I3A, kuhu meie õpilased jäid kuuks ajaks praktikat sooritama. Instituudis on mitu osakonda, mis kõik tegelevad erinevate teadusuuringutega.

Järgmised kaks päeva veetsime kutsekoolis IES Universidad Laboral, kus töötab ka meie saatja Antonio elektroonika õpetajana. Selles kutsekoolis saab õppida elektroonika, mehhatroonika, informaatika, kommunikatsiooni, õmblemise, kokanduse ja turismi erialadel. Kuna sel nädalal olid enamus õpilasi väljaspool kooli tutvumas oma tulevaste praktikakohtadega, siis õnnestus meil näha ja suhelda ainult abikokkade ja õmbleja eriala õpilastega. Võtsime osa abikokkade praktilisest tunnist köögis, kus meil tuli mekkida ja hinnata õpilaste poolt valmistatud traditsioonilist hispaania omletti.

Neljapäeval külastasime samas linnas asuvat kutsekooli IES Don Bosco, kus varasemalt on juba käinud ka meie kooli õpetajad. Seal saab õppida elektrimehaanikuks, keevitajaks, autolukksepaks, elektrikuks, hooldustehnikuks, metallitöötlejaks. Väga huvitav oli näha, kuidas õpilased praktiseerivad reaalsete autode peal, mis on erinevate firmade ja valitsusasutuste poolt koolile annetatud.

Kahe eelnimetatud kooli näitel saime ka põhjaliku ülevaate, milline näeb välja tugispetsialistide töö ja õpilasnõustamine. Eriti jäid silma õpirahuklassi ja teraapiatoa olemasolu koolis.

Reedel külastasime Aeromehaanika ja avioonika hoolduse kutsekooli. Meile näidati angaari, kus õpilased õpivad õhusõidukite hooldamist. Üheks õppevahendiks oli lennuk, mis oli koolile annetatud Hispaania kuninga poolt.

Samal päeval viis Antonio meid ekskursioonile kohta nimega Alcala de Jucar. See väike maalilisi vaateid täis linnake on kuulus oma koobasmajade poolest. Külastasime „kuradi“ koopaid Cuevas del Diablo.

Vabal ajal tutvusime Albacete vaatamisväärsustega. Linnas on palju parke ja ajaloolisi ehitisi. Käisime kuulamas muusikali Jesus Cristo Superstar, kus Antonio mängis klaverit. See oli väga muljetavaldav show ning asjaolu, et me ei valda hispaania keelt ei seganud üldse nautimast suurejoonelist vaatemängu.

Nädalavahetusel käisime kiirrongiga Alicante linnas, mis asub Vahemere rannikul. Merevesi oli meie jaoks külm, aga saime kõndida paljajalu mööda liivast randa.

Oleme väga tänulikud, et meil avanes võimalus külastada Hispaania kauneid kohti, nautida ilusaid vaateid, tunda hispaanlaste külalislahkust ning muidugi tutvuda Hispaania haridus- ja koolisüsteemiga.