Uudised

Stažeerimislugu: õpetajad Merike ja Külli Küprosel 20. aprill Elis Luik

Stažeerisime ajavahemikul 07.04.2023 - 14.04.2023 Erasmus+ projekti raames Küprosel. Koos meiega alustasid 7. aprilli varahommikul reisi Küprose suunas ka kolm KMp-21 ja kuus KBp-21 kursuse õpilast, et sooritada seal oma ettevõtte praktika.
Alustasime reisi rongisõiduga Riiga, kust lendasime edasi Küprosele Paphose lennuväljale. Meid võttis vastu projektijuht Yiannis Nicolau, kes jäigi saareriigis viibimise ajal meie kontakt- ja tugiisikuks. Kohe esimesel õhtul tegi ta meile tutvustava linnatiiru. Harjumatu oli vasakpoolne liiklus. Kõikjal paistsid lihavõttepühade kaunistused.

Kuna järgmine päev oli puhkepäev, siis saime seda kasutada ekskursiooniks, mis korraldati ka vastuvõtjate poolt. Nägime ümbruskonna kauneid vaateid ja Saint Neophytose kloostrit. See klooster asub umbes 10 km kaugusel Paphose kesklinnast ja pakub külastajatele ajaloolist ja kultuurilist vaatamisväärsust. Klooster asub kaljuserval ja selle seintele on maalitud iidseid kristlikke freskosid.

Esimesel tööpäeval tutvusime kohalike praktikaettevõtetega, kus meie õpilased asusid praktikat sooritama.

Praktika metallitööde ettevõtetes Küprosel võimaldab õpilastel saada praktilisi kogemusi erinevate metallitööde valdkondades, nagu keevitamine, metallilõikamine, metallide töötlemine, joonestamine ja planeerimine.Praktika võib olla ka võimalus õppida uusi tehnoloogiaid ja seadmeid, mida kasutatakse metalli- ja keevitustöödel. Õpilased olid oma praktikavõimalustega rahul ja avaldasid arvamust, et saavad hea töökogemuse.

Küpros on suurepärane sihtkoht praktika tegemiseks ka ehitusvaldkonnas. Kõikjal tänavapildis oli näha laialdast ehitustegevust. Praktika võib olla õpilastele võimalus õppida uusi tehnoloogiaid ja seadmeid, mida kasutatakse ehituses Küprosel, ning tutvuda erinevate ehitusprojektidega. Poiste töökohad asusid väga erinevates kohtades ja nad said katsetada mitmeid tööoperatsioone.

Vaba aega veetsime Paphose vaatamisväärsustega tutvudes. Paphos on Küprose saare lääneosas asuv turismimagnet, mis pakub palju ajaloolisi ja kultuurilisi vaatamisväärsusi. Mõned soovitused, mida võiks sinna sattudes külastada:

Kuninglikud hauad: Need iidsete Paphose linna hauad on ühed tuntumad arheoloogilised vaatamisväärsused Küprosel. Kuninglike haudade hulka kuuluvad ka Vana-Rooma villa mosaiigid, mis on erakordselt hästi säilinud.

Paphose kindlus: See vana kindlus asub Paphose sadama lähedal ja pakub suurepärast vaadet merele ja rannikule. Kindluse ümber on kaunis promenaad, kus saab nautida jalutuskäiku mere ääres.

Paphose arheoloogiline park: See park asub kesklinnast vaid mõne minuti kaugusel ja sisaldab laia valikut antiikaja vaatamisväärsusi, sealhulgas amfiteater ja Rooma villad.

Suured tänud partnerkooli projektijuhile Yiannisele, kes meid väga lahkelt vastu võttis ning Küprose ajalugu,- traditsioone, -kunsti ja -kultuuri tutvustas.