Uudised

Kutseõpetaja Kai Rehe stažeerimine Brüsselis 28. märts

Minul oli võimalus külastada Erasmus+ programmi raames Belgia kuningriiki 18.03.18 – 25.03.18 .


Stažeerimise eesmärgiks oli täiendada erialaseid pädevusi rahvusvahelises keskkonnas, arvestades kultuuride vahelisi erinevusi ning mõista, kuidas toimub koostöö partnerkooli ja praktikaettevõtte vahel.

Väike ülevaade BelgiastBelgia Kuningriik asub Lääne-Euroopas. Belgial on ühine piir Prantsusmaa, Hollandi, Luksemburgi ja Saksamaaga. Belgia jaguneb kolmeks piirkonnaks: prantsuskeelne Valloonia, hollandikeelne Flandria ja Pealinna Brüsseli piirkond. Belgia on koduks Euroopa Liidu ja NATO peakontoritele ning ka mitmetele teistele olulistele organisatsioonidele, mis muudavad Belgia tänapäeva multikultuurse ning globaalse maailma keskmeks.

Pindala: 30 528 km²
Elanike arv: 11,35 miljonit (2016) 
Riigikeeled: prantsuse, hollandi, saksa keel

Brüsselisse sõitsin koos Võrumaa Kutsehariduskeskuse õpilaste Egne-Riin Retsniku ja Kaisa Kängespaga , õpperühmast ÄKS-16.

Meid võttis vastu Belgia poolne Erasmuse projektijuht Abbas Armut, kes meid ka oma kodus majutas.

Minul oli võimalus külastada kolme erinevat kooli – Athenee Royal Serge Creuzi, Athenee Royal de La rive Gaucheid ja Athenee Royal de Bruhelles2.

Vaatlesin kunstitunde, sotsiaalaine tunde ja praktilist koristamist erievates kooliastmetes. Kuna kõik tunnid toimusid prantsuse keeles, siis enamus sisust jäi arusaamatuks.

Haridus Belgias jaguneb kolmeks

  1. Lasteaed – vanus 2,5-6 aastat
  2. Primary (meie mõistes algkool), kus õpitakse 1.-6. klassini
  3. Secondary, kus algab klasside arvestus 1. klassist ja viimane klass on 6. (Meie mõistes põhikool ja gümnaasium). 1. ja 2. klassis õpitakse üldaineid ja 3. klassis tehakse valik, kas minnakse gümnaasiumiõppesse või valitakse kutseõppe suund ja valitakse eriala, mida soovitakse õppida. Eriala õppimisel ollakse kahel päeval koolis ja kolmel päeval praktikakohas.

Kolmapäev oli Brüsseli kultuuriväärtustega tutvumise päev. Külastasin Grand-Place´i, mis on üks Euroopa kaunimaid ajaloolisi linnaväljakuid, kus kaubeldi juba 11. sajandil.

Otsisin üles Manneken Pisi – vaevalt 30 cm kõrgune poisikuju, kes pissib väikesesse tiiki. See on läbi aegade Brüsseli tuntumaid vaatamisväärsusi.

Vaatasin veel Euroopa Parlamendi hoonet ja Palais Royalit – kuningalossi.

Käisin ka Musees Royaux des Artsis – Kuninglik kaunite kunstide muuseumis, kus ekspositsioon jaguneb kaheks – hõlmates vana (15.-18. sajand) ja kaasaegset kunsti (alates 19. sajandist). Hästi on esindatud paljud vanad meistrid, näiteks Rubens, van Dyck ja Brueghelid.

Laupäeval külastasime tüdrukutega Atomiumi ja Mini-Euroopa teemaparki.

Stažeerimise käigus sain palju uusi mõtteid, ideid ja kogemusi. Antud perioodil sain kõigega hakkama, vaatamata keelte erinevustele. Jäin nähtu ja kogetuga rahule.

Sain kinnitust sellele, et meie õpilased ja õpetajad on oma teadmistes ja tegevustes täiesti konkurentsivõimelised rahvusvahelises keskkonnas.

 

Kai Rehe

Stažeerimise eesmärgiks oli täiendada erialaseid pädevusi rahvusvahelises keskkonnas, arvestades kultuuride vahelisi erinevusi ning mõista, kuidas toimub koostöö partnerkooli ja praktikaettevõtte vahel.

Väike ülevaade BelgiastBelgia Kuningriik asub Lääne-Euroopas. Belgial on ühine piir Prantsusmaa, Hollandi, Luksemburgi ja Saksamaaga. Belgia jaguneb kolmeks piirkonnaks: prantsuskeelne Valloonia, hollandikeelne Flandria ja Pealinna Brüsseli piirkond. Belgia on koduks Euroopa Liidu ja NATO peakontoritele ning ka mitmetele teistele olulistele organisatsioonidele, mis muudavad Belgia tänapäeva multikultuurse ning globaalse maailma keskmeks.

Pindala: 30 528 km²
Elanike arv: 11,35 miljonit (2016) 
Riigikeeled: prantsuse, hollandi, saksa keel

Brüsselisse sõitsin koos Võrumaa Kutsehariduskeskuse õpilaste Egne-Riin Retsniku ja Kaisa Kängespaga , õpperühmast ÄKS-16.

Meid võttis vastu Belgia poolne Erasmuse projektijuht Abbas Armut, kes meid ka oma kodus majutas.

Minul oli võimalus külastada kolme erinevat kooli – Athenee Royal Serge Creuzi, Athenee Royal de La rive Gaucheid ja Athenee Royal de Bruhelles2.

Vaatlesin kunstitunde, sotsiaalaine tunde ja praktilist koristamist erievates kooliastmetes. Kuna kõik tunnid toimusid prantsuse keeles, siis enamus sisust jäi arusaamatuks.

Haridus Belgias jaguneb kolmeks

  1. Lasteaed – vanus 2,5-6 aastat
  2. Primary (meie mõistes algkool), kus õpitakse 1.-6. klassini
  3. Secondary, kus algab klasside arvestus 1. klassist ja viimane klass on 6. (Meie mõistes põhikool ja gümnaasium). 1. ja 2. klassis õpitakse üldaineid ja 3. klassis tehakse valik, kas minnakse gümnaasiumiõppesse või valitakse kutseõppe suund ja valitakse eriala, mida soovitakse õppida. Eriala õppimisel ollakse kahel päeval koolis ja kolmel päeval praktikakohas.

Kolmapäev oli Brüsseli kultuuriväärtustega tutvumise päev. Külastasin Grand-Place´i, mis on üks Euroopa kaunimaid ajaloolisi linnaväljakuid, kus kaubeldi juba 11. sajandil.

Otsisin üles Manneken Pisi – vaevalt 30 cm kõrgune poisikuju, kes pissib väikesesse tiiki. See on läbi aegade Brüsseli tuntumaid vaatamisväärsusi.

Vaatasin veel Euroopa Parlamendi hoonet ja Palais Royalit – kuningalossi.

Käisin ka Musees Royaux des Artsis – Kuninglik kaunite kunstide muuseumis, kus ekspositsioon jaguneb kaheks – hõlmates vana (15.-18. sajand) ja kaasaegset kunsti (alates 19. sajandist). Hästi on esindatud paljud vanad meistrid, näiteks Rubens, van Dyck ja Brueghelid.

Laupäeval külastasime tüdrukutega Atomiumi ja Mini-Euroopa teemaparki.

Stažeerimise käigus sain palju uusi mõtteid, ideid ja kogemusi. Antud perioodil sain kõigega hakkama, vaatamata keelte erinevustele. Jäin nähtu ja kogetuga rahule.

Sain kinnitust sellele, et meie õpilased ja õpetajad on oma teadmistes ja tegevustes täiesti konkurentsivõimelised rahvusvahelises keskkonnas.

 

Kai Rehe