Uudised

Erasmus+ kogemuste otsimine Saksamaal 30. mai Mehis Adamson

Erasmus + programmi projekti “Euroopa kogemusega tööturule” nr 2018-KA102-02 raames avanes minul 18. maist kuni 25. maini võimalus Hessische Lehrkräfteakademie kaasabil ning hr Ralf Hölzer-Germanni korraldusel tutvuda Hesseni Liidumaa erinevate koolide õppetööga.


Reisi eesmärgiks oli avardada ja toetada Võrumaa Kutsehariduskeskuse  kutseõpetaja erialaste teadmiste ja oskuste arengut,  praktiseerides teistes Euroopa Liidu riikide õppeasutustes, kasutades võõrkeelt ning viibides tavapärasest erinevas elu- ja töökeskkonnas.

Vastuvõtva akadeemia peamine asukoht on Frankfurdis Maini ääres ja tegelikult minu hotellist üle suurema sõidutee, kuid siiski ei sattunud ma kordagi sinna. Sama akadeemia Wiesbadeni osakonna suunamisel ja korraldamisel sain osa  viie erineva tasemega ja asukohaga kooli tegemisest.

Et aga kuhugi jõuda, kuhu õpiplaan saatis, tuli enesele selgeks teha kohaliku raudtee süsteem, vabakava rongide sõidukavas ja sõidusuundades. Võis vabalt juhtuda, et sama rong sõidab sama ajal, kuid erineval päeval, täiesti ise suunas. Lahendanud transpordi küsimuse, asusin rände ülesannet täitma.

Külastasin „Friedrich-Ebert Schule“ (Wiesbadenis, Hessen) turunduse ja matemaatika tunde, „Werner Heisenberg Schule" (Rüsselsheimis, Hessen) ajaloo ja inglise keele tunde. Üllatus minu programmis nägi ette meie kooli praktikantidega iseseisvat "Konrad Adenauer Schule" (Kriftelis, Hessen) cateringi ja kokandustundide külastust. VKHK renomee kõrgel hoidmiseks tuli põll ette panna ja asuda valmistama spargli püreesuppi ning õunapirukat a la Hessen. Valmis see söök sai, aga polnud just minu menüü. Cateringi tunnis saime koolitust inglise stiilis külaliste teenindamise ning sooja toidu serveerimise teemadel.

Reisi tõsiselt huvitava osana ei osalenud ma lihtsalt tundides, vaid kogu tegevus toimus Hesseni  haridusameti eestvedamisel õpetajate kutseeksamiks valmistumist kontrollides. Nii sai näha hr Ralf Hölzer-Germanni juhendamisel erinevate tasemetega ja erinevate erialade õpetajate tundide häid ja viletsamaid külgi koos eriala spetsialisti selgitustega. Need külastused lõppesid õpetajate õppe- ja arenguprogrammi eesmärkide saavutamise  arenguvestlusega, sh tundide analüüsimisega.

Nädal õpetajate inspekteerimist lõppes minul osalemisega õpetajate  õppe- ja arenguprogrammis 23.05.2019. a koolitusel Wiesbaden´is, teemal „Motiveeritud õpe ja õppetöös tehtud tööde autoriõigustest“.

Kuna juba nii kaugele oli tuldud, lisasin puhkepäeva asemel plaani viienda kooli ,  Staatliche Glasfachschule Weilburg-Hadamar, Limburgi lähedal Hadamaris, kus osalesin samuti õpetajate õppe- ja arengu-programmi kahel vestlusel, sh tundide analüüsimisel.

Saksamaa koolisüsteemi pideva testimise ja õppija arengu analüüsimise tulemusel osaletud tundides mina HEV õpilasi ei kohanud. Küll sain kiire ülevaate ja praktilise kogemuse tunnikorra tagamise (classroom management) erinevatest viisidest ja Hesseni süsteemist probleemsete õpilastega tegelemiseks.

Ainus eriliselt aktiivne õpilane, kelle ma nädala jooksul tunnist leidsin, oli prantslane ja seegi vahetusõpilane.

Viimase kooli viimase tunni külastuse käigus leidsin siiski reaalse kontakti õpiraskustes (mitte ainult HEV) olevate õpilaste nõustamise ja abistamise süsteemiga (vt. ka www. jobaktiv.de).

Samal ajal viibisid Frankfurdis Maini ääres ka meie praktikandid Kristina Hioväin ja Raili Paas, kellega koos sai tutvutud Saksamaa õllekultuuri (ja ka toiduga) ning vaatamisväärsustega.

Ajaloo õpetajana tõstan esile Eberbachi mungakloostri ja Wiesbadenis Nerobergi külastuse, mis aja piiratuse tõttu jäid põgusaks ning vajavad eraldi tutvumise reisi.

Reisil omandatud kogemuste võrra rikkamana on nii mõndagi, mida saab koheselt või väikse kohandamisega rakendada Võrumaa Kutsehariduskeskuses ning on sedagi, mida peaks tulevikus õpirändel osalemisel arvestama.

Rohkem pilte galeriis.

 

Mehis Adamson

Reisi eesmärgiks oli avardada ja toetada Võrumaa Kutsehariduskeskuse  kutseõpetaja erialaste teadmiste ja oskuste arengut,  praktiseerides teistes Euroopa Liidu riikide õppeasutustes, kasutades võõrkeelt ning viibides tavapärasest erinevas elu- ja töökeskkonnas.

Vastuvõtva akadeemia peamine asukoht on Frankfurdis Maini ääres ja tegelikult minu hotellist üle suurema sõidutee, kuid siiski ei sattunud ma kordagi sinna. Sama akadeemia Wiesbadeni osakonna suunamisel ja korraldamisel sain osa  viie erineva tasemega ja asukohaga kooli tegemisest.

Et aga kuhugi jõuda, kuhu õpiplaan saatis, tuli enesele selgeks teha kohaliku raudtee süsteem, vabakava rongide sõidukavas ja sõidusuundades. Võis vabalt juhtuda, et sama rong sõidab sama ajal, kuid erineval päeval, täiesti ise suunas. Lahendanud transpordi küsimuse, asusin rände ülesannet täitma.


Külastasin „Friedrich-Ebert Schule“ (Wiesbadenis, Hessen) turunduse ja matemaatika tunde, „Werner Heisenberg Schule" (Rüsselsheimis, Hessen) ajaloo ja inglise keele tunde. Üllatus minu programmis nägi ette meie kooli praktikantidega iseseisvat "Konrad Adenauer Schule" (Kriftelis, Hessen) cateringi ja kokandustundide külastust. VKHK renomee kõrgel hoidmiseks tuli põll ette panna ja asuda valmistama spargli püreesuppi ning õunapirukat a la Hessen. Valmis see söök sai, aga polnud just minu menüü. Cateringi tunnis saime koolitust inglise stiilis külaliste teenindamise ning sooja toidu serveerimise teemadel.

Reisi tõsiselt huvitava osana ei osalenud ma lihtsalt tundides, vaid kogu tegevus toimus Hesseni  haridusameti eestvedamisel õpetajate kutseeksamiks valmistumist kontrollides. Nii sai näha hr Ralf Hölzer-Germanni juhendamisel erinevate tasemetega ja erinevate erialade õpetajate tundide häid ja viletsamaid külgi koos eriala spetsialisti selgitustega. Need külastused lõppesid õpetajate õppe- ja arenguprogrammi eesmärkide saavutamise  arenguvestlusega, sh tundide analüüsimisega.

Nädal õpetajate inspekteerimist lõppes minul osalemisega õpetajate  õppe- ja arenguprogrammis 23.05.2019. a koolitusel Wiesbaden´is, teemal „Motiveeritud õpe ja õppetöös tehtud tööde autoriõigustest“.

Kuna juba nii kaugele oli tuldud, lisasin puhkepäeva asemel plaani viienda kooli ,  Staatliche Glasfachschule Weilburg-Hadamar, Limburgi lähedal Hadamaris, kus osalesin samuti õpetajate õppe- ja arengu-programmi kahel vestlusel, sh tundide analüüsimisel.

Saksamaa koolisüsteemi pideva testimise ja õppija arengu analüüsimise tulemusel osaletud tundides mina HEV õpilasi ei kohanud. Küll sain kiire ülevaate ja praktilise kogemuse tunnikorra tagamise (classroom management) erinevatest viisidest ja Hesseni süsteemist probleemsete õpilastega tegelemiseks.

Ainus eriliselt aktiivne õpilane, kelle ma nädala jooksul tunnist leidsin, oli prantslane ja seegi vahetusõpilane.

Viimase kooli viimase tunni külastuse käigus leidsin siiski reaalse kontakti õpiraskustes (mitte ainult HEV) olevate õpilaste nõustamise ja abistamise süsteemiga (vt. ka www. jobaktiv.de).

Samal ajal viibisid Frankfurdis Maini ääres ka meie praktikandid Kristina Hioväin ja Raili Paas, kellega koos sai tutvutud Saksamaa õllekultuuri (ja ka toiduga) ning vaatamisväärsustega.

Ajaloo õpetajana tõstan esile Eberbachi mungakloostri ja Wiesbadenis Nerobergi külastuse, mis aja piiratuse tõttu jäid põgusaks ning vajavad eraldi tutvumise reisi.

Reisil omandatud kogemuste võrra rikkamana on nii mõndagi, mida saab koheselt või väikse kohandamisega rakendada Võrumaa Kutsehariduskeskuses ning on sedagi, mida peaks tulevikus õpirändel osalemisel arvestama.

Rohkem pilte galeriis.

 

Mehis Adamson