News

Kahepäevane Võru piirkonna tutvustamine Ida-Virumaa turismikorralduse õpilastele 16. May jaan.stein

Möödunud nädalast käesoleva nädala lõpuni viibivad Ida Virumaa turismikorralduse eriala 8 naist ja 1 mees Võrumaal, kellele Võrumaa Kutsehariduskeskuse giidi eriala õpilased ja õpetaja tutvustasid Võru linna ja Ida-Võrumaad.

Võrumaa Kutsehariduskeskuse õpetaja Viibeke Turba on külaliste juhendaja sellel perioodil. Nende Võrumaa visiidi eesmärk on aktiivselt osaleda keelekümbluse projektis ja praktiseerida eesti keelt, tutuvuda kohaliku olustikuga nii koolimajas kui ka väljaspool koolimaja.

Võru linna ekskursiooni käigus tutvustasime külalistele Võru linna mõningasi turismiobjekte ja näitasime silmailu pakkuvaid kohti. Hoolimata palavast ilmast ja kesklinna tolmustest teedest endise Seminari pargi aladel, olid külalistel suud ammuli ja peaaegu igas kohas tehti ka selfisi ja klõpsati pilte. Lõunapausi veetsime Ränduri pubis, kus peale kehakinnitust jätkus jalgsi tuur Võrumaa Muuseumisse. Hr Artur Ruusmaa tegi meile väga põhjaliku tutvustuse Võru piirkonna ajaloost, aastatuhandete tagusest perioodist kuni tänapäeva. Jalutuskäigu lõpuks jõudsime Tamula rannapromenaadile, kus peesitasime natuke ja vestlesime koos külalistega. Samuti veetsime seal mõnusa pealelõuna, pirukate ja kohviga, saatjaks päikeseline ilm ja mõnusad soojakraadid. Külalistele väga meeldis Võru linna kompaktsus, kus pea igale poole saab jalgsi ligi.

Laupäevane päev oli Ida-Võrumaa ringreisi päralt. Hommikul Väimelast alustades said kõik tulevased giidid harjutada giidi/reisisaatja tööd, omandades praktilisi kogemusi. Teekond kulges Väimelast Lasva Veetorni, seejärel Obinitsa kaudu Piusa liivakoobasteni. Seal külastati ka Piusa Savikoda, kus uudistati kohalikku keraamikat. Tühjade kätega tulid sealt tagasi vaid mõned üksikud. Pealelõunane aeg kulges Meremäe vaatetorni ja Suure-Munamäe torni uudistades ning külastades. Samuti tehti põige Ööbikuoru lähistele, külastati Pesapuu vaatetorni ja kohalikku külastuskeskust. Päeva lõpuks külastasime Hinni kanjoni ja rüüpasime seal asuvat allikavett. Kõikidele päev meeldis, kogu nädalavahetuse saatis meid päikesepaiste, soe õhutemperatuur ja inimeste rõõmsad näod. Tegemist oli igati põneva nädalavahetusega, kus saime külalistele tutvustada Võrumaa pärle.