News

Kuramaa pealinnas Kuldigas on palju õppida ja vaadata 28. February Ülle Sillamäe

Erasmus+ projekti raames stažeeris 10.-17. veebruaril 2019 Võrumaa Kutsehariduskeskuse eesti keele ja kirjanduse õpetaja Ülle Sillamäe Kuldiga Tehnoloogia ja Turismi Tehnikumis.


Eesmärk oli tutvuda partnerkooli õppeprotsessiga ning praktiseerida oma õpetataval erialal. Lisaks omandada uusi erialaseid oskusi ja teadmisi, et leida paremaid lahendusi eriala- ja üldainete lõimimiseks.

Vana-Liivimaal asuva hansalinna vanalinna ajalooline süda on kantud UNESCO maailmapärandi nimistusse. Kuigi õpirände periood sattus kõige nukrama aastaaja sisse, siis vanalinn näitas end ikkagi parimast küljest. Ilus, hubane, külalislahke renoveeritud hoonetega kesklinn on kiirkäigul poole, aeglasemal liikumiskiirusel tunni ajaga läbitav. Veel kauem võtab kindlasti aega, kui ilm soe ja välikohvikud avatud.

Kuldiga tehnikum asub samuti kesklinnas Liepaja tänavas endisaegse Balti Õpetajate Seminari hoones. Parasjagu oli koolihoones alustatud renoveerimistöödega ning oli näha, kui töö- ja ajamahukas on ühele vanale väärikale ehitisele anda ilus, kuid autentne vorm. Kuna koolis õpivad ka restauraatorid, siis oligi õpiobjekt kohe omast käest võtta. Koolitatud restauraatoritel jagub aga tegemist oma linnakeses veel piisavalt.

Kuldiga Tehnoloogia ja Turismi Tehnikum on samuti UNESCO nimistus, kuid koolide assotsiatsioonis. Vabas tõlkes kõlab see kui Rahvushariduse, Teaduse ja Kultuuriorganisatsioonide Liit.

Kooli õppetööga sain tutvuda iga päev. Esimesel päeval, tõsi küll, tegi sealne projektijuht Lase meile põhjaliku ekskursiooni ja tutvumiskäigu objektidele, kus neli meie kooli õpilasrändajat tegutsema hakkavad.

Teisipäeval oli kutse matemaatika tundi. Läksin sinna põnevusega, sest matemaatika jaoks pole minu filoloogipeakeses kunagi ruumi jätkunud. Seekord võtsin väljakutse vastu ja otsustasin arvude maailma süveneda. Ja oh imet! Õpetaja oli sedavõrd lahtise jutuga ja selgitav, et isegi mina sain aru, mis sest, et läti keeles, kuidas arvandmeid teljele kanda ja mis nendega pärast edasi teha saab. Viimasest osast enam nii hästi aru ei saanud, sest numbrite äratundmisega see õppetund minu puhul piirdus. Küll aga oli tore vaadata õpilaste huvi asja vastu. Ja kui väsimus või arusaamatus tunni jätku häirisid, tuli õpetaja kenasti pingi juurde ning juhendas.

Samuti õnnestus näha inglise keele tundi. Inglise keel oli juba parem teema. Seekord sain ka mina sõna sekka öelda. Õpetaja palus, et ma end tutvustaks. Tegin seda väga hea meelega ja uhkusega. Õpilased noogutasid kenasti ja ilmutasid arusaamise tundemärke. Õpetaja siis lohutas neid, et nüüd kuulsite inglise keelt eesti aktsendiga. Rohkem ma selles tunnis sõna ei saanud. Ainult lõpus julgesin tänada. Sedapuhku saadi eesti aktsendist suurepäraselt aru.

Ise ma palusin läti keele õpetaja tundi näha. Seda ma ka sain. Parasjagu käsitleti keeleajaloo teemat. Liivimaa teisest servast tulnud külalisele tutvustati Kuramaal räägitavaid dialekte.

Koolis õpetatakse ka kokkasid ning töövarjupäeval juhatati mind õppekööki, kus parasjagu koka eriala õpilased juhendasid esimese klassi õpilasi, kuidas seakõrvu teha. Mulle sai ka müts pähe, põll ette ja sinised papud jalga. Kolm seakõrva julgesin ise ka valmis vormida. Potist tulnud krõbedad hõrgutised maitsesid tõesti hästi.

Tutvusin ka iluteenuste poolega. Teoorias sain teada, mida ja kuidas õpetatakse. Praktiliselt sain käed pista parafiinivanni. Jälle ühe kogemuse võrra rikkam.

Massaaži õppekabinetis näidati, kuidas saab käterättidest vormida kauneid luiki ja korvikesi. Ja loomulikult ei saanud ilma korraliku massaažita sealt lahkuda.

Meeled ja keha said nädala jooksul virgutatud. Õpirändel kogetut ja nähtut saan kindlasti rakendada nii oma eriala- kui ka lõimingutundides.

Suur tänu Kuldiga tehnikumi õpetajatele ja projektijuhile Lase Juskale suurepärase kogemuste jagamise eest.

Rohkem pilte leiate galeriist.

 

Ülle Sillamäe

Eesmärk oli tutvuda partnerkooli õppeprotsessiga ning praktiseerida oma õpetataval erialal. Lisaks omandada uusi erialaseid oskusi ja teadmisi, et leida paremaid lahendusi eriala- ja üldainete lõimimiseks.

Vana-Liivimaal asuva hansalinna vanalinna ajalooline süda on kantud UNESCO maailmapärandi nimistusse. Kuigi õpirände periood sattus kõige nukrama aastaaja sisse, siis vanalinn näitas end ikkagi parimast küljest. Ilus, hubane, külalislahke renoveeritud hoonetega kesklinn on kiirkäigul poole, aeglasemal liikumiskiirusel tunni ajaga läbitav. Veel kauem võtab kindlasti aega, kui ilm soe ja välikohvikud avatud.


Kuldiga tehnikum asub samuti kesklinnas Liepaja tänavas endisaegse Balti Õpetajate Seminari hoones. Parasjagu oli koolihoones alustatud renoveerimistöödega ning oli näha, kui töö- ja ajamahukas on ühele vanale väärikale ehitisele anda ilus, kuid autentne vorm. Kuna koolis õpivad ka restauraatorid, siis oligi õpiobjekt kohe omast käest võtta. Koolitatud restauraatoritel jagub aga tegemist oma linnakeses veel piisavalt.

Kuldiga Tehnoloogia ja Turismi Tehnikum on samuti UNESCO nimistus, kuid koolide assotsiatsioonis. Vabas tõlkes kõlab see kui Rahvushariduse, Teaduse ja Kultuuriorganisatsioonide Liit.

Kooli õppetööga sain tutvuda iga päev. Esimesel päeval, tõsi küll, tegi sealne projektijuht Lase meile põhjaliku ekskursiooni ja tutvumiskäigu objektidele, kus neli meie kooli õpilasrändajat tegutsema hakkavad.

Teisipäeval oli kutse matemaatika tundi. Läksin sinna põnevusega, sest matemaatika jaoks pole minu filoloogipeakeses kunagi ruumi jätkunud. Seekord võtsin väljakutse vastu ja otsustasin arvude maailma süveneda. Ja oh imet! Õpetaja oli sedavõrd lahtise jutuga ja selgitav, et isegi mina sain aru, mis sest, et läti keeles, kuidas arvandmeid teljele kanda ja mis nendega pärast edasi teha saab. Viimasest osast enam nii hästi aru ei saanud, sest numbrite äratundmisega see õppetund minu puhul piirdus. Küll aga oli tore vaadata õpilaste huvi asja vastu. Ja kui väsimus või arusaamatus tunni jätku häirisid, tuli õpetaja kenasti pingi juurde ning juhendas.

Samuti õnnestus näha inglise keele tundi. Inglise keel oli juba parem teema. Seekord sain ka mina sõna sekka öelda. Õpetaja palus, et ma end tutvustaks. Tegin seda väga hea meelega ja uhkusega. Õpilased noogutasid kenasti ja ilmutasid arusaamise tundemärke. Õpetaja siis lohutas neid, et nüüd kuulsite inglise keelt eesti aktsendiga. Rohkem ma selles tunnis sõna ei saanud. Ainult lõpus julgesin tänada. Sedapuhku saadi eesti aktsendist suurepäraselt aru.

Ise ma palusin läti keele õpetaja tundi näha. Seda ma ka sain. Parasjagu käsitleti keeleajaloo teemat. Liivimaa teisest servast tulnud külalisele tutvustati Kuramaal räägitavaid dialekte.

Koolis õpetatakse ka kokkasid ning töövarjupäeval juhatati mind õppekööki, kus parasjagu koka eriala õpilased juhendasid esimese klassi õpilasi, kuidas seakõrvu teha. Mulle sai ka müts pähe, põll ette ja sinised papud jalga. Kolm seakõrva julgesin ise ka valmis vormida. Potist tulnud krõbedad hõrgutised maitsesid tõesti hästi.

Tutvusin ka iluteenuste poolega. Teoorias sain teada, mida ja kuidas õpetatakse. Praktiliselt sain käed pista parafiinivanni. Jälle ühe kogemuse võrra rikkam.

Massaaži õppekabinetis näidati, kuidas saab käterättidest vormida kauneid luiki ja korvikesi. Ja loomulikult ei saanud ilma korraliku massaažita sealt lahkuda.

Meeled ja keha said nädala jooksul virgutatud. Õpirändel kogetut ja nähtut saan kindlasti rakendada nii oma eriala- kui ka lõimingutundides.

Suur tänu Kuldiga tehnikumi õpetajatele ja projektijuhile Lase Juskale suurepärase kogemuste jagamise eest.

Rohkem pilte leiate galeriist.

 

Ülle Sillamäe