News

Kutseõpetaja Viibeke Turba stažeeris Soomes Jyväskylä ametikoolis 12. March

Minul, Võrumaa Kutsehariduskeskuse kutseõpetajal Viibeke Turbal, oli võimalus ERASMUS+ projekti raames käia stažeerimas 25.02.18 – 4.03.18 Jyväskyla ametikoolis.


Õpirände eesmärgiks oli praktilise õppe kvaliteedi parandamine õpirände projekti “Praktikakogemused Euroopast” kaudu.   Minu isiklikuks eesmärgiks oli arendada stažeerimise ajal võõrkeele oskust,  mõista erinevaid kultuurieripärasid, omandada erialaseid teadmisi ja oskusi, et VKHK turismierialade õppekavade praktiline töö ja teooria saaks optimaalselt  lõimitud.  Õpirände lõpus sain ka Europassi tunnistuse.

Alustasime Soome poole sõitu koos õpilastega vahetult peale Eesti Vabariik 100 suurt pidupäeva, hommikul kella 7 ajal.  Tallinna sadam oli veel piduehteis. Kohale jõudsime peale pikka sõitu erinevate transpordivahenditega alles kella 20 paiku.

Järgmisel hommikul saime kokku meie juhendajate, Hanna ja Timoga, kes on Jyväskyla kutsekoolis õpetajateks. Meid viidi õpilaskodusse, kuhu meie õpilased said oma asjad jätta ning seejärel suundusime koheselt suusamäele. Õpilastele õpetati laskesuusatamist, minule tutvustati kooli koostööpartnerit ja praktikakohta, suusakeskust.

Kui alguses meile tundus, et sattusime kohe justkui spordilaagrisse, siis üsna ruttu saime aru, et algaski koheselt õppetöö. Ehk meid ootasid ees juba Soome õpilased ja nende ülesanne oli koheselt hakata juhendama meie õpilasi. Õpetaja oli vaid nn töövari, kes jälgis ja vaatas, mis toimub ja sekkus vaid vajadusel.

Aktiivturismi moodul oli nendel üles ehitatud puhtalt talispordile ja suvel ka matkamisele, giidindusele.  Kuna antud hetkel oli koolmaja täiesti tühi, sest oli koolivaheaeg, siis tänu sellele projektile tegid turismiõpilased oma koolivaheaja nädala varem ära ja olid seetõttu nüüd koolis. Õpilaste praktika seisneski väliskülalistega inglise keeles suhtlemisega, nende juhendamisega erinevatel spordialadel.

Teisel päeval saabusid õpilased Slovakkiast. Kolmandal hommikul oli meil klassiruumis kohtumine. Klassiruumis ei olnud üldse laudu, vaid kõik vestlus toimus tumbadel, istekottidel või lausa põrandal istudes.

Soome õpilased tutvustasid oma koolimaja (selles majas olid vaid turismi-, teeninduse ja toitlustusega seotud erialad) ning viisid läbi inglise keelse tutvumismängu kõigi kolme kooli õpilaste seas.  Edasi suunduti koos räätsamatkale. Kuna väljas oli -28 kraadi, siis kestis matk vaid tunni.

Neljandal päeval said õpilased teoreetilise tunni uisutamisest. Seejärel suundusime kooli uisuväljakule, kus jälle Soome õpilased juhendasid küllatulnud õppureid.

Viiendal päeval külastasime Superparki, kus noored said tegeleda erinevate spordivõistlustega. Õpetajad hoidsid õpilastel vägagi silma peal. Õpilasi ei lubatud isegi batuudile hüppama, sest neil puudusid kiivrid. Kui küsisin üle, sain vastuseks, et neil on õpilase turvalisus väga oluline ja õpetajatele on väga palju turvalisuse teemalisi koolitusi.

Kuues päev oli muuseumite külastamise päev. Meile näidati Jyväskyla käsitöö- ja loodusmuuseumi.

Nägin, kogesin stažeerimise ajal,  kuidas saab õpetada aktiivturismi moodulit läbi erinevate praktiliste, sportlike tegevuste. Antud nädalal olid praktilisteks tegevusteks talispordialad. Õpetajad väitsid, et  neil eriti enam klassiruumi tunde ei ole või kui, siis vaid kokkuvõtete ja analüüside tegemiseks. Inglise keelt õpetatakse ka kogu aeg tegevuste käigus. Hanna ja Timo väitel neil enam õpikuid ja istumistunde inglise keele õppimiseks ei ole- kõik toimub läbi vestluse. Jäin igati oma õpperännakuga rahule ja ootan uusi väljakutseid.

 

Viibeke Turba,
kutseõpetaja

 

Õpirände eesmärgiks oli praktilise õppe kvaliteedi parandamine õpirände projekti “Praktikakogemused Euroopast” kaudu.   Minu isiklikuks eesmärgiks oli arendada stažeerimise ajal võõrkeele oskust,  mõista erinevaid kultuurieripärasid, omandada erialaseid teadmisi ja oskusi, et VKHK turismierialade õppekavade praktiline töö ja teooria saaks optimaalselt  lõimitud.  Õpirände lõpus sain ka Europassi tunnistuse.

Alustasime Soome poole sõitu koos õpilastega vahetult peale Eesti Vabariik 100 suurt pidupäeva, hommikul kella 7 ajal.  Tallinna sadam oli veel piduehteis. Kohale jõudsime peale pikka sõitu erinevate transpordivahenditega alles kella 20 paiku.


Järgmisel hommikul saime kokku meie juhendajate, Hanna ja Timoga, kes on Jyväskyla kutsekoolis õpetajateks. Meid viidi õpilaskodusse, kuhu meie õpilased said oma asjad jätta ning seejärel suundusime koheselt suusamäele. Õpilastele õpetati laskesuusatamist, minule tutvustati kooli koostööpartnerit ja praktikakohta, suusakeskust.

Kui alguses meile tundus, et sattusime kohe justkui spordilaagrisse, siis üsna ruttu saime aru, et algaski koheselt õppetöö. Ehk meid ootasid ees juba Soome õpilased ja nende ülesanne oli koheselt hakata juhendama meie õpilasi. Õpetaja oli vaid nn töövari, kes jälgis ja vaatas, mis toimub ja sekkus vaid vajadusel.

Aktiivturismi moodul oli nendel üles ehitatud puhtalt talispordile ja suvel ka matkamisele, giidindusele.  Kuna antud hetkel oli koolmaja täiesti tühi, sest oli koolivaheaeg, siis tänu sellele projektile tegid turismiõpilased oma koolivaheaja nädala varem ära ja olid seetõttu nüüd koolis. Õpilaste praktika seisneski väliskülalistega inglise keeles suhtlemisega, nende juhendamisega erinevatel spordialadel.

Teisel päeval saabusid õpilased Slovakkiast. Kolmandal hommikul oli meil klassiruumis kohtumine. Klassiruumis ei olnud üldse laudu, vaid kõik vestlus toimus tumbadel, istekottidel või lausa põrandal istudes.

Soome õpilased tutvustasid oma koolimaja (selles majas olid vaid turismi-, teeninduse ja toitlustusega seotud erialad) ning viisid läbi inglise keelse tutvumismängu kõigi kolme kooli õpilaste seas.  Edasi suunduti koos räätsamatkale. Kuna väljas oli -28 kraadi, siis kestis matk vaid tunni.

Neljandal päeval said õpilased teoreetilise tunni uisutamisest. Seejärel suundusime kooli uisuväljakule, kus jälle Soome õpilased juhendasid küllatulnud õppureid.

Viiendal päeval külastasime Superparki, kus noored said tegeleda erinevate spordivõistlustega. Õpetajad hoidsid õpilastel vägagi silma peal. Õpilasi ei lubatud isegi batuudile hüppama, sest neil puudusid kiivrid. Kui küsisin üle, sain vastuseks, et neil on õpilase turvalisus väga oluline ja õpetajatele on väga palju turvalisuse teemalisi koolitusi.

Kuues päev oli muuseumite külastamise päev. Meile näidati Jyväskyla käsitöö- ja loodusmuuseumi.

Nägin, kogesin stažeerimise ajal,  kuidas saab õpetada aktiivturismi moodulit läbi erinevate praktiliste, sportlike tegevuste. Antud nädalal olid praktilisteks tegevusteks talispordialad. Õpetajad väitsid, et  neil eriti enam klassiruumi tunde ei ole või kui, siis vaid kokkuvõtete ja analüüside tegemiseks. Inglise keelt õpetatakse ka kogu aeg tegevuste käigus. Hanna ja Timo väitel neil enam õpikuid ja istumistunde inglise keele õppimiseks ei ole- kõik toimub läbi vestluse. Jäin igati oma õpperännakuga rahule ja ootan uusi väljakutseid.

 

Viibeke Turba,
kutseõpetaja