News

Nordplus Junior projektikohtumine Kuldigas 18.11.2019-22.11.2019 27. November

Alustasime Kuldigasse sõitu 18. novembri hommikul kell 09.00 Võrumaa Kutsehariduskeskuse juurest. Kohale jõudsime enne kell 16.00. Kuna ühiselamusse sai alles kella neljast, siis näitas meile linna meie oma kooli õpilane Gabriel, sest ta oli varem seal Erasmuse projektiga praktikal viibinud.

18.novembril oli ka Lätil sünnipäev - seega käisime õhtul linnas kontserti kuulamas.

Kuulates kontserti, mis seal oli, saime aru kui võimsalt tegelikult Läti laulud kõlavad. Oli väga suurepärane kogemus viibida just siis teises riigis, kui neil on sünnipäev. Peale seda meeliülendavat kogemust oli hea õhtul uinuda.

Järgmisel päeval näidati meile Euroopa laiemat koske. Sellesama kose ääres asus ka muuseum, kus näidati meile kuidas kunagi inimesed elasid. Üks huvitav fakt mis meelde jäi, oli see, et inimesed magasid vanasti pool istudes kuna hauas on piisavalt aega pikutada. Samuti näidati meile parlamendi hoonet ja saime ka kohtuda Kuldiga linnapeaga, mis oli meile suur au.

Samuti olid meil erinevad töötoad, kus sai valmistada erinevaid toite ja ka saime ise teha endale ühe lõikelaua. Samuti kohtusime Läti oma "setudega". Tegime roogi, mida tegid nad vanasti ja laulsime-tantsisime nende tantse. Käisime muuseumis, kus näidati asju, mida meri on kaldale toonud ja mida laevad on merepõhja kaotanud. Meie oma kooli õpilane Gabriel Õun sai sealt kingituse, olles 7000. külastaja. Saime käia pankrannikul mis oli 22 meetrit kõrge ja mere ääres, kus oli väga rahulik olla. Sai mõelda oma mõtteid ja natuke kividega lutsu visatud - merre muidugi. Kuigi nädal aega oli üpriski lühike aeg, saime siiski palju teada enda lõunapoolse naaberriigi traditsioonidest, toitudest, Kuldiga linnast ja selle kultuurist. Tutvusime uute inimeste ja linnaga.

Projektikohtumisel osalesid õpetajad Renate Hirschon ja Andrus Luts ning õpilased Gabriel Õun, Simmo Kikas, Gerli Reislon, Liis Marleen Org, Henri Hirv, Christofer-Lemo Lea.

Siin video projektikohtumisest Kuldigas.

Rohkem pilt leiab galeriist.

Siin video projektikohtumisest Kuldigas.

Rohkem pilt leiab galeriist.