News

Võrumaa Kutsehariduskeskuse külastus 11. October

9. oktoobril sõitsid Tallinnast Võrumaale autotehnika eriala neljanda kursuse tudengid Tallinna Tehnikakõrgkoolist. Kohale mindi kahe autoga ning nendes oli kolm päevaõppetudengit, neli kaugõppetudengit ja mootorsõiduki projekteerimise õppejõud.


Sõidu eesmärgiks oli üle vaadata Võrumaa Kutsehariduskeskuses paiknev Baja bagi, teostada erinevad statsionaarsed ja ka katselised mõõtmised. Kaasa võeti mõõtmiseks rattakaalud, ülejäänud täppismõõteriistad olid koha peal. Mõõtmiste eesmärk oli bagi konstruktsiooni arendamine ja parendamine. 

Koha peal mõõdeti sõiduki rööbe, teljevahed, gabariitmõõtmed, roolisüsteem, õõtsad, tehti kindlaks vedrustuse tüüp ja käik, amordite pikkused, rooli ja ratta ülekandearv, velje suurused ja roolilatikäik ja pidurilahendus. Seega tehti kindlaks sõiduki konstruktsioonilahendused.  

Lisaks  teostati kallutuskatsed nii sõitjaga kui sõitjata raskuskeskme määramiseks ja kriitilise külgkalde määramiseks ning määrati teljekoormused. 

Pärast mõõtmisi tehti bagiga ka testisõit hoovis ning sooritati hoovõtu ja pidurduskatsed täppismõõtevahenditega.  
  
Oli huvitav päev, sõiduk oli omapärane ja põnev ning tegemist on Eesti ainsa teadaoleva Baja bagiga. Võib kindlalt öelda, et kogetu tasus seda pikka reisi ära.  

 

Tallinna tehnikakõrgkooli autotehnika eriala neljanda kursuse tudeng
Raul Kuldvee

Sõidu eesmärgiks oli üle vaadata Võrumaa Kutsehariduskeskuses paiknev Baja bagi, teostada erinevad statsionaarsed ja ka katselised mõõtmised. Kaasa võeti mõõtmiseks rattakaalud, ülejäänud täppismõõteriistad olid koha peal. Mõõtmiste eesmärk oli bagi konstruktsiooni arendamine ja parendamine. 

Koha peal mõõdeti sõiduki rööbe, teljevahed, gabariitmõõtmed, roolisüsteem, õõtsad, tehti kindlaks vedrustuse tüüp ja käik, amordite pikkused, rooli ja ratta ülekandearv, velje suurused ja roolilatikäik ja pidurilahendus. Seega tehti kindlaks sõiduki konstruktsioonilahendused.  

Lisaks  teostati kallutuskatsed nii sõitjaga kui sõitjata raskuskeskme määramiseks ja kriitilise külgkalde määramiseks ning määrati teljekoormused. 


Pärast mõõtmisi tehti bagiga ka testisõit hoovis ning sooritati hoovõtu ja pidurduskatsed täppismõõtevahenditega.  
  
Oli huvitav päev, sõiduk oli omapärane ja põnev ning tegemist on Eesti ainsa teadaoleva Baja bagiga. Võib kindlalt öelda, et kogetu tasus seda pikka reisi ära.  

 

Tallinna tehnikakõrgkooli autotehnika eriala neljanda kursuse tudeng
Raul Kuldvee