Lingirada: Võrumaa Kutsehariduskeskus > Uudised > VKHK õpilased külastasid SEDU ametikooli

VKHK õpilased külastasid SEDU ametikooli

28.11-02.12.2016 toimus Soomes Lapuas SEDU ametikoolis Nordplus projekti “Best practises from each other” teine projektikohtumine, kus osalesid majutusteeninduse kolme kursuse õpilased Carl Erik Tilgor, Marell Erikson, Eliisa Rebane, Birgit Saarme, Angelika Nikandrova, Merilin Zeiger ja Mari-Liis Värnik ning lõikepinkidel töötaja ja keevitaja kursuse õpilased Roven Kauts, Kermo Issak, Karlis Land, Karl Toomas Pajumäe ja Lauri Koiksaar. Projektikohtumisel osalesid õpetajad Kertu Pehlak ja Jaanis Tigas.

Viie päeva jooksul õppisime valmistama rahvustoite, 3D joonestamist, soome keelt ja kultuuri. Külastasime kohalikke ettevõtteid ja vaatamisväärsusi Lapua`s, Kurikka`s, Ähtäri`s, Simpsiö`s ja  Kuortane`s.

Kogesime/ õppisime naeruteraapiat, mägironimist ning matkasime looduses. Külastasime Vanha Paukku kompleksi – see on vana padrunitehas, millest on täna tehtud väga huvitav raamatukogu/ muuseum.  Õhtuti külastasime ilusat säravat jõuluehteis Lapua’ t ning sealseid ostukeskusi ja kirbuturgu, mis on Soomes väga levinud. Võrdlesime hinna- ja palgatasemeid Soomes ja Eestis.

Meil oli võimalus käia Kuortane spordikompleksis ja spordihotellis, kus treenivad spordikuulsused üle maailma, sh olümpiavõitjad. Meeskonnatööna soomlastega, valmistasime juhendite järgi õhtusöögi Soome rahvustoitudest. Õppisime erialast soome keelt ja saime uusi teadmisi nende kultuurist. Osalesime Mega Zone Laser lahingus, kus igaüks sai harjutada meeskonna- ning  rahvusvahelist koostööd. Külastasime Ähtäri loomaaeda, kus õnnestus isegi mängivaid karupoegi näha (polnudki talveunes). Grillisime ja lausime ümber lõkke koos soomlaste ja leedukatega.
Külastasime SEDU ametikooli erinevaid õppehooneid. Pika bussi- ja laevasõidu käigus analüüsisime õpitut/ kogetut ning tõdesime, et külas on hea, kuid kodus on ikka kõige parem. Samuti mõistsid õppurid meie tillukese Eesti positiivset külge- vahemaad on lühikesed.

Tegemist oli äärmiselt aktiivse, kogemusliku ja positiivseid emotsioone täis õppereisiga.

Meid võeti vastu ülima külalislahkuse ja viisakusega. Suur aitäh korraldajatele!

Kommenteerimine on suletud

Vabandame, kuid sellele postitusele ei saa jätta kommentaare.